جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت کشور قرقیزستان، در تظاهراتی که اپوزیسیون علیه قورمان بیک باقی اف، رییس جمهور این کشور ترتیب داد، پلیس 34 تن از شرکت‌کنندگان را دستگیر کرد

پایگاه اینترنتی روزنامه بازلر سایتونگ امروز (جمعه 31 فروردین) گزارش داد، پلیس شب گذشته با گاز اشک‌آور و باتوم به مقابله با حدود 7000 تظاهرکننده‌ای پرداخت که در مقابل دفتر ریاست جمهوری در بیشکک، پایتخت قرقیزستان جمع شده بودند.
بر اساس اخبار رسمی، در این درگیری‌ها هشت پلیس و هفت تظاهرکننده مجروح شدند. اپوزیسیون نیز اعلام کرد که مقامات روز جمعه سه روزنامه را توقیف کرده‌اند.
رییس جمهور قرقیزستان از ماه دسامبر پس از آن زیر فشار شدید قرار گرفت که بسیاری از اصلاحات قانون اساسی را پس گرفت و کنترل کابینه را در دست گرفت. وی در هفته‌های اخیر مصالحه‌هایی را داشته است: او اصلاحات قانون اساسی را تضمین می‌کند، یک میانه‌رو از سیاستمداران اپوزیسیون را نخست‌وزیر می کند و به اپوزیسیون اجازه ورود به کابینه را می‌دهد.
با این حال اپوزیسیون این پیشنهادات را رد کرده و خواستار دولتی ائتلافی با قدرت بیشتر است که پارلمان نخست‌وزیر را در آن تعیین کند. در ماه مارس 2005 اصغر آقایف، رییس جمهور پیشین قرقیزیستان پس از تظاهرات مردمی استعفا داده بود.
کد خبر 20021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز